Money talk

Primul curs de educație financiară l-am ținut în anul III de facultate. A fost o discuție nu foarte lungă dar consistentă despre buget: importanța bugetului, cum realizăm unul și, la final, un exercițiu practic. Cursanții, alți studenți din universitate, au fost împărțiți în echipe și au primit un personaj, un scenariu și o temă. Unii dintre ei l-am primit pe Paul, student în anul II, un băiat cu un loc de muncă cu jumătate de normă la o cafenea; Paul voia ca, după ce termină facultatea, adică după anul III, să își cumpere o mașină. Ce ați face dacă ați fi Paul?

Photo by Emil Kalibradov on Unsplash

Colegii mei studenți, participanții la curs, s-au lovit de prima provocare: cum s-ar putea ține Paul de un plan dacă nu știe pe unde e cu banii? Au înțeles atunci cât de important este să aibă un buget lunar: dacă Paul nu se încadra în fiecare lună într-o anumită sumă de bani la categoria „mâncare”, era posibil ca jumătate de lună să meargă pe jos. Așadar, zis și făcut. Toată lumea s-a pus pe treabă.

Fiecare grupă a început cu ce e mai important, economiile. Dacă nu punem economiile la începutul bugetului, cu siguranță la finalul lunii nu vom mai avea ce pune. Au calculat studenții cam cât ar trebui să pună Paul de-o parte în fiecare lună astfel încât, la finalul anului III, să-și poată cumpăra o mașină. După ce au scăzut din totalul veniturilor economiile, au distribuit restul banilor în celelalte categorii. Facturile și plățile obligatorii a mereu prioritate. La final, al nostru Paul mai avea doar 150 de lei pentru mâncare, transport, îmbrăcăminte și orice i-ar mai fi poftit inima.

Un exercițiu destul de îndrăzneț. Câți dintre noi ne-am putea pune în pielea personajului nostru și să trăim doar cu 150 de lei într-o lună?

Ceva trebuia făcut.

Era clar că Paul nu mai putea să-și cumpere mașina mult dorită și era nevoit să reducă bugetul pentru ea. Aici, în goana disperată de a găsi o soluție, intervine o altă lecție înțeleasă mai bine de studenți: reducerea cheltuielilor.

Când vorbim de reducerea cheltuielilor ar trebui să avem în vedere atât achizițiile viitoare cât și cele curente. Paul era nevoit să facă cele mai înțelepte decizii financiare zi de zi ca să rămână pe linia de plutire. Așadar, #smartshopping era un termen nou și foarte prezent în vocabularul lui. Nu mai putea să meargă la magazin și să cumpere orice își dorea. Paul avea nevoie de un tool de comparare a prețurilor, iar cel mai bun de pe piață este cel de la CashClub, unde poți găsi tot ce își dorești. Așa avea să se asigure că profită de oferta cea mai bună și rămânea cu cât mai mulți bani în buzunar. De asemenea, lista de oportunități oferită de cashclub nu se oprește aici: Paul putea profita de cupoane de reducere la un număr foarte mare de magazine.

Psss…. am auzit că de Black Friday găsești cele mai bune oferte pe CashClub.

Sursă foto: CashClub

Nici vorbă acum să mai facă risipă. Unde mai încape faptul că personajul nostru putea profita de funcția de cashback, prin care să primească o mică parte din suma plătită înapoi. Era mai mult decât și-ar fi putut dori!

Bun, au rezolvat studenții noștri cu economiile și cu reducerea cheltuielilor, dar tot nu era suficient. Paul avea un venit stabil, salariul lui de la locul de muncă part-time, dar chiar și așa era la limită, chiar și cu economisire și cu strângerea curelei. Paul avea nevoie de un venit suplimentar. Partea mai grea venea din faptul că, student fiind, nu avea mult timp rămas liber după cursuri și serviciu. Paul avea nevoie de o soluție care să lucreze singură pentru el, ceva ce să nu necesite mult mai mult efort sau implicare. Paul cu siguranță uitase de posibilitatea de a realiza venituri prin linkurile de afiliere de la fiecare magazin disponibil pe platforma Cashclub. Avea posibilitatea să distribuie tuturor prietenilor lui linkuri de afiliere și să aștepte ca ei să facă achiziții. Simplu și rapid!

Deja situația lui Paul se îmbunătățea. Știa cum să economisească și să facă #smartshopping, și acum știa cum să genereze un venit suplimentar. Făcuseră studenții un calcul că, dacă Paul e mai harnic într-o lună, ar putea distribui linkul său de referral unui număr așa de mare de oameni încât, calculând rata de conversie, ar putea strânge o lună în avans economii la mașină.

Sursă foto: CashClub

Studenții erau încântați. Acum, noțiuni precum buget, economii, cheltuieli sau venituri erau mai aproape de adevăr pentru ei, iar partea bună e că experimentul a fost făcut pe bietul nostru personaj, studentul Paul.

* Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2021.

Un gând despre „Money talk

  1. Pingback: Proba 16. #SmartShopping

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s